Günlük: Vic3 - Savaş
#1
vic3-metinbanner.png

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta savaş sistemine dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...r.1496459/ :Herkese merhabalar, Victoria 3 için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu haftanın günlüğünü uzun zamandır beklediğinizi biliyorum, nihayet savaş hakkında, savaşın Victoria 3'teki işleyişi hakkında konuşmak için hazırız.

Peki savaş ve muharebeler nasıl işliyor? İşin doğrusu, Victoria 3'te diğer Paradox Grand Strategy oyunlarına nazaran savaş hususunda farklı bir yaklaşım benimsemiş durumdayız ve bu günlükte sizlere bu farklı yaklaşımın ardındaki vizyondan bahsedeceğim, mekaniklerden ise önümüzdeki haftalardan bahsediyor olacağız. İlk günlüğümüzde Victoria 3'ün kendisine tasarım ilkelerine sahip olduğundan bahsetmiştim. Savaş sistemi de aynı şekilde kendi içerisinde farklı tasarım ilkelerine sahip.

İlk ilkemiz, oyun vizyonu esnasında da bahsettiğimiz bir ilkenin uzantısı şeklinde: Savaş Diplomasinin Devamıdır. Savaşla elde edebildiğiniz her şeyi diplomasiyle de edebilmelisiniz. Bu ilkeden bu zamana kadar sıkça bahsettik, geçtiğimiz hafta Diplomatik Oyun sistemini tanıttık. Dolayısıyla tekrar aynı şeyi anlatmayacağım fakat savaşa olan yaklaşımımızı anlamanız için bu ilkenin önemli olduğunu düşünüyorum.

dd22-1.png

İkinci ilkemiz, Savaş Stratejik Olmalı. Victoria 3'te savaşın stratejik bağlamda değerlendirilmesini istiyoruz, taktiksel bağlamda değil. Harita üzerinde birim yönetmeyecek, hangi birimin nerede savaşması gerektiğine siz karar vermeyeceksiniz. Toprak bazlı birim sistemi yerine, Victoria 3'te savaşlar cephelere ikmal ve birlik sağlamak şeklinde gerçekleşecek. Hangi cepheye hangi generali göndermekten, hangi stratejiyi izlemeye kadar verdiğiniz farklı kararlar savaşın seyrini belirleyecek. Klasik Paradox oyunlarından radikal bir kopma olduğunu düşünüyorsanız, evet haklısınız. Bu günlüğün sonunda bunun sebeplerinden daha ayrıntılı bir şekilde bahsedeceğim.

dd22-2.png

Üçüncü ilkemiz, Savaş Maliyetli Olmalı. Savaşın siyasi, ekonomik ve insancıl maliyetleri olmalı. Victoria 3'te kansız savaş diye bir şey yok. Seferberlik ilan etmenizle birlikte kazalar ve hastalıklar sonucu zayiatlar vermeye başlayacaksınız (savaşlarda asıl kayıplar bu şekilde veriliyordu, muharebeler sebebiyle değil). Bunlara ek olarak ülkenizde ciddi bir ekonomik yük oluşacak. Savaşta ölen askerler arkalarında çocuk ve dullar bırakacaklar, ihtişam uğruna başlattığınız savaşta sakat kalıp muhtaç haline gelebilecekler.

dd22-3.png

Dördüncü ilkemiz, Hazırlığın Önemi. Bu ilke ikinci ve üçüncü ilkelerle bağlantılı. Victoria 3'te savaşı kazanmanızı sağlayacak en önemli unsur, savaşa hazırlıklı olmanız. Örneğin, en yetenekli generalleri mi terfi ettiniz yoksa siyasi çıkarlar uğruna işe yaramaz kişileri mi seçmek zorunda kaldınız? Askerleriniz için en iyi (ama aynı zamanda en pahalı) tüfekleri mi seçtiniz, yoksa teknolojik dezavantaja mı maruz kalacaksınız? Savaş öncesi Diplomatik Oyun esnasında, altın ve insan kaybetmek pahasına seferberlik ilan ettiniz mi? Yoksa barış umuduyla böyle bir hamle yapmaktan çekindiniz mi? Savaş ihtimaline karşı silah sanayiye yatırım yaptınız mı? Yoksa askerlerinizin silahları, düşman tarafından önü kesilebilir gemilerle ithal bir şekilde mi ülkeye giriyor? Victoria 3'te bir savaşta kimin gerçek anlamda avantaja sahip olduğunu bu gibi sorular belirleyecek.

dd22-4.png

Beşinci ilkemiz, Donanmanın Önemi. Ülkelerin donanmaları da en az kara orduları kadar (belki de daha fazla) önemli olmalı. Denizaşırı seferleri desteklemek veya baltalamanın yanı sıra (örneğin düşman ikmal hattını keserek), donanmalar ekonomik savaşta büyük rol oynuyor. Üretimde (hele ki askeri üretimde) dışarıya muhtaç ülkeler düşmancıl donanmalar tarafından büyük zarara uğratılabiliyor.

dd22-5.png

Altıncı ve son ilkemiz, Savaş Değişir. 19. yüzyılın teknolojik atılımlarını, Napolyon sonrası orduların manevralarından, Birinci Dünya Savaşına kadar tüm bu değişimlerin Victoria 3'te hissedilebilmesini amaçlıyoruz. Makineli tüfeğin icadı muharebe alanlarını çok daha kanlı ve maliyetli hale getirirken, donanmada yapılan atılımlar ülkelerin küresel güçlerini daha kolay bir şekilde koruyabilmelerini sağlayacak.

dd22-6.png

Bu günlüğe son vermeden evvel, Paradox strateji oyunlarından en radikal kopuş olan, harita üzerinde yönetilebilir birimlerin kaldırılmasından bahsedeceğim. Bunu yapmamızın sebebi, Victoria 3'ün öncelikli olarak Ekonomi, Diplomasi ve Siyasete odaklanıyor olması. Bu sebeple savaşın daha stratejik bir yönden ele alınmasının, mikro yönetim gerektiren, taktiksel manevraların yapılabileceği bir yöne nazaran daha doğru olduğunu düşündük.

Bu diğer strateji oyunlarımızdaki yapay zeka kontrolündeki birimlerden farklı bir şekilde işliyor. Victoria 3'te orduları bölgelere değil, cephelere atıyorsunuz (donanmalar için durum farklı, onlardan gelecekte bahsedeceğiz). Hem orduların hem de donanmaların mekaniklerini önümüzdeki haftalarda sizlerle paylaşıyor olacağız.

Elbette Victoria 3'ün ilginç ve anlamlı savaş mekaniklerinin olmasını istiyoruz fakat oyuncuların üst kademe kararlar almasını, savaş stratejisini benimsemesini, ne gibi fedakarlıklar yapacağını belirlemesini istiyoruz. Hangi birimin hangi bölgede savaşacağını belirlemesini değil.

Tüm bunlar savaşın maliyetli olmasıyla ve amaçlarınıza diplomasi yoluyla da erişebilmenizle de bağlantılı. Victoria 3'te oyuncunun generallik meziyetleriyle değil, akıllıca bir diplomasiyle, iyi planlanmış bir lojistikle ve stratejik hamlelerle ön plana çıkmasını istiyoruz. İşin özünde bu kararı almamızın sebebi, diğer tüm kararlarla aynı: Victoria 3'ü daha iyi bir oyun yapacağını düşünmemiz.

Bugünlük bizden bu kadar, önümüzdeki hafta Cephelerden ve Generallerden bahsedeceğiz.
[+] 15 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
:frown: Pek sevmedim ama yeni bir mekanik bu yüzden belki bir şans veririm
Bilim hayattır ama onun dahi bilemediği tek şey kıyametin zamanıdır
Ara
Cevapla
#3
11/10.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Çok radikal değişiklikler. Umarım sözlerinin arkasında durabilirler. Ha bir kez daha da söyleyim. Umarım yz batırmaz.
[+] 2 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Victoria 2 benim için savaş için oynadığım bir oyun değil GDP ve kişi başına GDP yükseltmek için saatlerce oynadığım bir oyun. Dolayısıyla burada anlatılan sistem hoşuma gitti çünkü orduları kontrol etmek sıkıcı ve bunun için hoi4 diye bi oyun zaten var.

Alıntı:Altıncı ve son ilkemiz, Savaş Değişir. 19. yüzyılın teknolojik atılımlarını, Napolyon sonrası orduların manevralarından, Birinci Dünya Savaşına kadar tüm bu değişimlerin Victoria 3'te hissedilebilmesini amaçlıyoruz. Makineli tüfeğin icadı muharebe alanlarını çok daha kanlı ve maliyetli hale getirirken, donanmada yapılan atılımlar ülkelerin küresel güçlerini daha kolay bir şekilde koruyabilmelerini sağlayacak.

Bundan vic3 hakkında düşünürken/tartışırken hep değinmiştim. Victoria 3 geçtiği zaman itibariyle napolyon savaş areasından - ww1 cephe savaşına evrilen bir oyun olmalı. Sonunda bunu yansıtacaklar sanırım. Oyun başında Napoleon total war gibi meydan muharebesi yaparken 1910'lara yaklaşırken hoi4 deki gibi cephe savaşı , hat müdafası ve nokta savunması sistemine geçilecek. Bu aşamada maliyeti iyi yönetmek ve lojistiği iyi sağlamak daha önemli olacak. Bunun yolu da güçlü bir ekonomi olmaktan geçecek muhtemelen.


Savaş Maliyetli Olmalı diyerek de buna değinmişler zaten.
[+] 1 üye Wayfear nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Stockpile ya da mühimmat ile ilgili birşey göremedim umarım bu noktayı da yansıtmayı tercih ederler. Çünkü özellikle top mühimmatının önemi çok büyüktü o dönemlerde.
Ara
Cevapla
#7
Savaşın 100 yıl içerisindeki değişimini yansıtmalarını isterken bu kadar radikal bir yol izleyeceklerini tahmin etmemiştim. Aslında fikirler güzel, 19. yüzyıl gibi savaşların büyük ölçekte olduğu ve milyonlarca potansiyel iş gücünün yitirilmesinin söz konusu olduğu bir dönemde savaşa girme kararı bir çırpıda verilen bir şey değildi. Bunun Victoria 2'dekinden bile daha vurucu biçimde yansıtılacak olması güzel. Yalnız bunun pratikte nasıl işleyeceğine dair aklımda soru işaretleri var, gelecek günlükler bu konuda daha aydınlatıcı olacaktır.
IbnE9P2.gif
[+] 1 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Cepheyi ve saldırma alanını kendimiz belirleyebilsek mükemmel olur.Tabiki karşı tarafın nerden saldıracağını son ana kadar görememek lazım.Enver paşanın süpriz harekatını başka bir yoldan başarıya ulaştırmak baya iyi olurdu.(Cephe belirlemede şu kadar bölük şu Cepheyi (galiçya gibi) savunsun,şu kadar bölük şu cepheden saldırsın gibi))
Genel olarak beğendim bu dediğime benzer bir sistemi de olursa bayılırım
Ara
Cevapla
#9
radikal ,ilginç, değişik altından kalkabilirlerse güzel bir adım.
Ara
Cevapla
#10
One Proud Bavarian'ın Crackpot Theory'si doğru çıktı gibi. Bahsettiğim teori şuydu:



Böyle radikal bir değişim beni üzmedi ve hatta hoşuma gitti. Değişikliklere hazırım. Daha çok meraklandım. Savaş hakkında detaylara değinecek gelecek günlükleri merakla bekliyorum.
76561198034761601.png
[+] 1 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
Büyük merakla bekliyorum.
Ara
Cevapla
#12
Bu karardan dolayı sanırım savaş mekaniklerinin ve yapay zekanın üzerinde çok titizlikle çalışıyor olabilirler. Bu oyunun neden yapım sürecinin uzadığını ve şuan elimizde bir çıkış tarihinin olmadığını gösteriyor. Anlatılanları iyi uyguladılarsa "grand strategy" ismine yakışır bir oyun geliyor.
Ara
Cevapla
#13
Paradox günlük konusunu kilitlemiş verilen bazı tepkilerden hoşlanmamışlar sanırım.
Ara
Cevapla
#14
Umarım keyifli bir sistem gelirde lojistik yöneteceksiniz stratejik davranacaksınız lafları havada kalmaz
俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
Bayıldım bu mekanige. Oldukça cesur bir hareket. Napolyon cakmalarina guzel tokat olmus. Vic3 savas odakli olmayacak dediklerinde sevinmistim ama bu kadarini da beklemiyordum. Harika gerçekten. Begenmeyen begenmesin, o rahatsiz olanlar zaten kitlenin kalitesini dusururdu.

Bu arada onurun tekrar dile getirdigi yz sorunu ihtimali halen korkutucu.
[+] 2 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#16
Aslında hoi4 de de durum bundan çok farklı değil. Cephe hattı çiziyoruz saldırı yönü çiziyoruz gerisini ai yapıyor. Ondan tek farkı belki birimler harita da gözükmeyecek o kadar. Oyunun başlangıcında nasıl olur bilemiyorum fakat ortasından itibaren savaşlar zaten geniş cephelere yayılmaya başlıyor. Bence yerinde karar. Vic 2 de en sevmediğim kısım savaştı. 1. dünya savaşı çok saçma oluyordu. Bakalım bu nasıl olacak?
[+] 1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
Paradox'un yine sizi mikroyla uğraştırmıyoruz, daha büyük resme, stratejiye odaklıyoruz ayağına oyunun içini boşalttığını gösteren ikinci günlük. İlki de stockpile meselesiydi. Oyun çıktıktan 6 saat sonra "Şu dlcler ne zaman gelecek acaba?" deyip oynamayı bırakmayız umarım.
[+] 2 üye perverende nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#18
Ama mikro=angarya .s .
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 2 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#19
Acaba 3 boyutlu modellemeler olacak mı askerler ve gemiler için oyun içinde merak ediyorum. Çünkü öyle bir anlattılar ki şöyle olacağını zannettim.

1636151102230.png
Ara
Cevapla
#20
Harita üzerinde askerleri hareket ettirmek paradox oyunlarında(HoI4 fena değildi yine) en az sevdiğim olaydı. Bu kararı sonuna kadar destekliyorum, Wiz'i kimseye yedirtmeyiz!
hby6qc.gif
[+] 3 üye Ayro nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.