Yama Notları: EU4 - 1.13.0 Yaması
#1
EUIV 1.13 Patch Çıktı.

Patch genel olarak 1.13 Beta'daki değişiklikleri içeriyor.

1.13 BETA :
http://forum.strategyturk.com/showthread.php?tid=98

Beta Sonrası Değişiklikler

- Royal Marriage bozma sonrası ilişki artık daha hızlı düzeliyor.
- Fabricate Claim yakalanması durumunda ülkeler artık daha az AE alıyor.
- Parlamentodaki koltuk sayısının war exhaustion düşürme fiyatına ve stability yükseltme fiyatına olan etkisi azaltıldı.
- Yerlileri asimile etmek artık o bölgedeki üretimi arttırıyor. 
- Cumhuriyetlerde aynı hükümdarı tekrar başa getirmek artık -10 Karma veriyor (Budist), başka hükümdarı seçmek ise +10 Karma veriyor.
- Savaş açmak artık -25 Karma yerine -10 Karmaya sebep oluyor.
- Budist ülkeler artık ülke serbest bıraktırırken, vassal serbest bıraktırırken ve core geri verdirtirken DIP puan ödemiyorlar.
- Administrative Efficiency değeri artık alınan AE'yi de azaltıyor.
- Artık koalisyona girmek için 30 değil 50 AE gerekiyor.
- Büyük bir ülkeden toprak almak alınan AE'yi %50 oranında azaltabiliyor.
- AI'ların altınla savaştan çıkma bugu düzeltildi (@Nogrod)
- Eğer alınan toprak yenilmez bir koalisyon oluşturacaksa AI artık o toprağı almıyor.
- Core olmayan topraklar için uyarı görseli eklendi.
- Savaş açarken müttefikler artık otomatik çağrılmıyor, oyuncunun kendi çağırması gerekiyor.
- %25 Core pahalılaştıran idealar artık bölgeye tıklandığında görülebiliyor.
- Büyük bir OOS problemi düzeltildi.
- İki AI devlet arasındaki savaşların hiç sona ermeme problemi giderildi.
- Bakımsız kaleleri işgal etmenin - army tradition verme bugu düzeltildi.
- Save reload esnasında ticaretle ilgili görevlerin devasa naval tradition vermesi bugu düzeltildi.
- Vassal Forcelimit Modifier artık düzgün bir şekilde çalışıyor.

1.13 BETA'dan tam 1.13'e geçmeniz için BETA'ya geçiş işleminin tersini yapmanız lazım.
Cevapla
#2
Beta'dan sonraki değişiklikler

Alıntı:< # Diplomacy
< - Negative opinion for breaking a royal marriage will now decay faster.
<
< - Reduced AE from fabricating claims.
< - Removed the scaling war exhaustion cost reduction and stability cost modifiers from seats in parliament.
< # Natives
< - Native assimilation now gives + to goods produced instead of -development cost (as the latter was useless in many provinces).
<
< - Re-electing a ruler now gives -10 karma (down from -20) and electing a new ruler now gives +10.
< - Reduced Karma loss for starting offensive wars from -25 to -10.
< - Buddhists no longer pay any diplomatic cost for releasing nations, releasing vassals and returning cores.
< - Administrative Efficiency now also lowers AE generated.
< - At least 50 AE is now required for a country to join a coalition (up from 30)
< - Taking provinces from a large country now reduces AE generated by up to 50% (uses the same scaling as increased AE for taking provinces as a large country, so a country taking provinces from an equal sized country gets neither a bonus nor a penalty regardless of size).
< - Fixed AI always accepting peace for large enough sums of gold.
< - Will now generally avoid taking provinces when doing so would result in an undefeatable coalition.
< - Added an alert for having uncored provinces.
---
> - Added an alert for having uncored provinces that you are currently able to core.
< # War
< - Attacker allies are no longer automatically set to be called if they would accept, instead you have to manually select them, so that allies aren't accidentally called to wars where you don't want them.
<
< - Fixed major OOS caused by set controller commands being posted twice.
< - Ideas that give +25% hostile core creation cost are now shown in province interface.
< - Fixed a bug where besieging obsolete forts could cause you to lose army tradition.
< - Fixed a bug where a war between two AIs would never end due to faulty peace treaty construction logic.
< - Vassal Forcelimit Modifier now works correctly.
< - Fixed a bug where reloading a save would result in trade missions giving a very high amount of naval tradition for a single month.
Ara
Cevapla
#3
(27-08-2015, 17:03)Duman : - Artık koalisyona girmek için 30 değil 50 AE gerekiyor.
Koalisyonseverler yaşadı.
Cevapla
#4
zaten ae hre haricinde işlediğini görmedim 1.13 de doğuda rahatlıkla genişliyorsun yüksek ae bile yapsan etki etmiyor.artık rahat rahat italya almanya prusya kurarız.
Cevapla
#5
Koalisyonlar aşırı derecede azaltılmış . Bu hem güzel hem kötü . Tarihin çok dışında sınırlar görebiliriz AI'lerden ancak oyuncular için daha zevkli oyunlar olacak . Şu anki oyunumu bitirir bitirmez fransa ile bir agresif oyuna başlayacağım :)
Ara
Cevapla
#6
Noob dostu bir oyun olmuş malesef, genişlerken düşünmeye-tedbirli olmaya gerek kalmadı.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#7
(28-08-2015, 12:44)Duman : Noob dostu bir oyun olmuş malesef, genişlerken düşünmeye-tedbirli olmaya gerek kalmadı.

Yapmak isteyen zaten bir yolunu bulup yapıyordu, exploitçi kardeşlerimizin işi kolaylaşmış.
Ara
Cevapla
#8
Saçma koalisyonlardan  iyidir . Hollandayı kurayım diye uğraşırken sadece Gelre'yi almak ispanyayı bile koalisyona sokmuştu bende.
Ara
Cevapla
#9
Bence Paradox seçim yapmaktan tırstığı için (ticari olarak haklı) her yamada bir ae muhabbeti koyuyor bir kaldırıyor vs. Bunu yapmasındaki sebepte küçük devletleri Avrupa işgal edecek hale getirilmelerini sağlamak.

Eğer mantıksızca saçma sapan genişlemeler istenmiyorsa yapacakları olay basit;

1) Müttefiğini ofansif savaşa çağırma süresi en aşağı 25 yıl olacak. (Eğer bu müttefik great nations statüsünde ise 40-50 yıl olacak) Bu sayede koskoca Fransa ile ..şak geçer gibi savaştırıp savaş sonunda tüm toprakları kendine alıp genişleyemeyeceksin.
2) Koalisyon savaşlarında müttefiklerin yardıma gelmeyecek şekilde bir mekanik oluşturulacak. Bu sayede ne ekersen onu biçersin, kendin ettin kendin buldun mantığı olacak. Yok öyle Fransa Avusturya ve Cw ile dost olurum koalisyonu takmam. Eğer koa. yersen 'you're your own' Yani tek şehirli devlet alıp minorlarla dost olup 5 şehirli devlet haline geldikten sonra Avusturya ile dost ol 15 şehirli devlet haline gel sonra Pol. yada Fransa ile de dost ol Avrupa'nın yarısını işgal et muhabbetini ortadan kalkmış olacak.

Şu 2 olayı yaparlarsa kimse benim Silesya ile yaptığım gibi vassallıktan Avrupa'ya annex atacak hale gelemez, herkes haddini bilir :P

Ama bunlarda Paradox'un işine gelmez tabi.
AgEJOQ.jpg
Ara
Cevapla
#10
Aslında öyle değil, Johan'ın yapımında dahil olduğu tüm oyunlarda kullandığı kelime kalıbı " inanılabilir dünyalar oluşturmak ", her oyunda bunu hedeflemeye çalışıyorlar yani Silesia'nın Avrupa'ya annex attığı bir senaryo aslında istedikleri türden bir senaryo değil, çünkü tarihsel olarak inanılır değil. 

Ancak bir de işin gameplay boyutu var ki her şeyden önde tutuyorlar gameplay'i. Bana kalırsa benzer güçteki devletler birbiriyle müttefik olabilmeli ve küçük devletlerin büyük devletlerle olan ilişkilerinde " Ask for Guarantee " tarzında bir seçenek olmalı, örneğin sen atıyorum Utrecht ile gidip Fransa'ya ally atamamalısın, Fransa'dan garantör olmasını isteyebilmelisin sadece.
Cevapla
#11
Yeni sürümle mi ayarlamışlar bilmiyorum ama Ordu sayıları çoğalmış gibi geldi. Memlüklerin oyun başında 47k ordusu bulunuyordu. Aynı şekilde Avusturyanın 65k ordusu. Savoy Devletinin 27k ordusu vardı. Navarra'nın 10k ordusu vardı.
Ara
Cevapla
#12
(28-08-2015, 18:30)House : Bence Paradox seçim yapmaktan tırstığı için (ticari olarak haklı) her yamada bir ae muhabbeti koyuyor bir kaldırıyor vs. Bunu yapmasındaki sebepte küçük devletleri Avrupa işgal edecek hale getirilmelerini sağlamak.

Eğer mantıksızca saçma sapan genişlemeler istenmiyorsa yapacakları olay basit;

1) Müttefiğini ofansif savaşa çağırma süresi en aşağı 25 yıl olacak. (Eğer bu müttefik great nations statüsünde ise 40-50 yıl olacak) Bu sayede koskoca Fransa ile ..şak geçer gibi savaştırıp savaş sonunda tüm toprakları kendine alıp genişleyemeyeceksin.
2) Koalisyon savaşlarında müttefiklerin yardıma gelmeyecek şekilde bir mekanik oluşturulacak. Bu sayede ne ekersen onu biçersin, kendin ettin kendin buldun mantığı olacak. Yok öyle Fransa Avusturya ve Cw ile dost olurum koalisyonu takmam. Eğer koa. yersen 'you're your own' Yani tek şehirli devlet alıp minorlarla dost olup 5 şehirli devlet haline geldikten sonra Avusturya ile dost ol 15 şehirli devlet haline gel sonra Pol. yada Fransa ile de dost ol Avrupa'nın yarısını işgal et muhabbetini ortadan kalkmış olacak.

Şu 2 olayı yaparlarsa kimse benim Silesya ile yaptığım gibi vassallıktan Avrupa'ya annex atacak hale gelemez, herkes haddini bilir :P

Ama bunlarda Paradox'un işine gelmez tabi.
Adam tüm gameplayını ifşa etti :P
(28-08-2015, 19:20)Duman : Aslında öyle değil, Johan'ın yapımında dahil olduğu tüm oyunlarda kullandığı kelime kalıbı " inanılabilir dünyalar oluşturmak ", her oyunda bunu hedeflemeye çalışıyorlar yani Silesia'nın Avrupa'ya annex attığı bir senaryo aslında istedikleri türden bir senaryo değil, çünkü tarihsel olarak inanılır değil. 

Ancak bir de işin gameplay boyutu var ki her şeyden önde tutuyorlar gameplay'i. Bana kalırsa benzer güçteki devletler birbiriyle müttefik olabilmeli ve küçük devletlerin büyük devletlerle olan ilişkilerinde " Ask for Guarantee " tarzında bir seçenek olmalı, örneğin sen atıyorum Utrecht ile gidip Fransa'ya ally atamamalısın, Fransa'dan garantör olmasını isteyebilmelisin sadece.
O da yetersiz çünkü küçük ülke olarak koalisyona karşı savunma olacak 
Yapılabilecek en iyi şey müttefik ve fransa ai inda düzenlemer olur mesela süper güçlerle müttefik olmak zor olmalı bugün tek topraklı italya devleti, durup aragon kastilya fransa avusturya gibi ülkelerle dost olamamalı mesela dükler krallıkla müttefik olması zorlaştırılmalı - penaltı getirilmeli bence bu bile güzel bir başlangıç olur bu durum için
[+] 1 üye Fire nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#13
Ben bir EUIV oyuncusu olarak bu oyundan sadece tarihi gerçekçilik istiyorum.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#14
Bahsettiğim 50 yılda bir savaş bu işi çözebilir. Yada açtığın savaşta eğer müttefik olarak senden çok güçlü bir devlet varsa atıyorum savaş sonu WS en fazla 40-50 olacak şekilde ayarlanabilir. Misal, savaş açtın Fransa'yı çağırdın 100 ws aldın bunun ancak 40ws'sini kullabileceksin kendin için geri kalanını müttefiklerine kullanacaksın. Hatta kullanmayabilirsinde ama bu sefer eksi mod. alacaksın savaşa katıldığın diğer müttefiklerinden.

Al bak fi tarihinde oynadığım Ragusa oyunumda daha ulaşamadığım Venedik topraklarını koskoca HRE İmpararatoruna işgal ettirmiş savaş sonunda da kendime aldırmıştım. Yaptığım tek şey savaş açmak ve beklemekti ben hiçbir şey yapmadım :P Bunun olmaması gerekiyor.

Görsel
Görsel
AgEJOQ.jpg
Ara
Cevapla
#15
50 yılda bir savaşa çağırma işi oyunun gerçekçi yanına, inanılır yanına aykırı. Küçük devletler için ilişkilerde - modifierlar ve "ask for guarantee" mekaniklerinin ikiside güzel fikirler. Yine büyük ülkelerin müttefik olmasını da zorlaştıracak bir takım fikirler gerek.
Ara
Cevapla
#16
(28-08-2015, 22:30)GaulTurk : Ben bir EUIV oyuncusu olarak bu oyundan sadece tarihi gerçekçilik istiyorum.

Hem sandbox olup hem de tarihsellik iddiasında bulunan bir oyundan çok şey istiyorsun
Ara
Cevapla
#17
(28-08-2015, 23:40)ferevon :
(28-08-2015, 22:30)GaulTurk : Ben bir EUIV oyuncusu olarak bu oyundan sadece tarihi gerçekçilik istiyorum.

Hem sandbox olup hem de tarihsellik iddiasında bulunan bir oyundan çok şey istiyorsun

1.8 öncesi versiyonlarla bu versiyonları karşılaştırınca tarihselliğin ilerlediği belli olmuyor mu ? Bende tarihsel gerçekçilik çok çok önemli bir etken .
Ara
Cevapla
#18
1.13'ün gelmesiyle birlikte AE düştüğünden büyük güçlerle dünyayı fethedebiliriz gibi duruyor. Yeni bir oyun açıp yapılabiliyor mu denerim.
Ayrıca oynanabilirlik benim için gerçeklikten çok daha önemli bir etken. Paradox da bu şekilde düşünüyor olmalı ki, eski oyunlarındaki gibi hükümdarların gerçek ismi ve önceden belirlenmiş tarih ve özelliklerde başa geçmesinin yerine EU4'te rastgele olarak geliyor. Yine Osmanlı'nın Memluk'e event ile annex atması vb gibi durumlar da yok. Sonuçta, EU4'in çıktığından beri gerçekçilik olmasa bile oynanabilirliği geliştiriyorlar.
Ara
Cevapla
#19
Tarihi gerçeklik ve bunun yanı sıra gerçekçilik olmazsa bu oyunun Risk'ten ya da ilkokul boyama kitaplarından farkı kalmaz. Eminim PI de bunun farkında, fakat bu farkındalığı iyice oyuna yerleştirmeleri gerekiyor. Şahsen herhangi bir ülke ile Dünya'yı fethetmek deli zırvasından ya da ilkokullu ruhlu olmaktan başka bir şey değil, eğlenceli ya da zevkli falan da değil. Oyunun zor olup çılgın gibi genişlemeye odaklı olmaması gerekiyor. Sırbistan ile tüm Avrupa'yı ilhak etmek isteyen anaokullular da kolaya alıp oynayabilirler.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#20
vLab4D.png
Bu Sayılar daha önceden de mi böyleydi bilmiyorum ama Novgorod'un o topraklara sahip olup da 72k askeri besleyebilmesini görmedim.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 6 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.