Panzer Campaigns'te İstihkâm ve Hava Gücü
#1
Resimler, aksi söylenmediği sürece Japan '46'dan alınmadır. Bu renkteki yazı First World War Campaigns serisi için geçerlidir, Panzer Campaigns için bakıyorsanız oraları es geçin. Bu renkteki yazı Modern Campaigns serisi için geçerlidir, Panzer Campaigns için bakıyorsanız oraları es geçin. Panzer Battles için şuraya bakınız.

İçindekiler:
1-) İstihkâm
i-) Genel
a-) İstihkâm Cinsi ve İşlevleri
i-) Genel
ii-) Özel İstihkâm Araçları
iii-) Yıkım Birlikleri ve Mayın Temizleme
b-) İstihkâm İşleri-Arazi Düzenleme
i-) Siper Kazma Yardımı
ii-) Sığınak İnşası
iii-) Enkaz Temizleme
c-) İstihkâm İşleri-Mayın Tarlaları
i-) Mayın Temizleme
ii-) Mayın Döşeme
d-) İstihkâm İşleri-Köprü Operasyonları
i-) Köprü Yapımı
ii-) Köprü Sökümü
iii-) Köprüyü Terk Etme
iv-) Tombaz Köprüsü Yapımı
v-) Altıgen Kenarı Köprüsü Yıkımı
vi-) Tam Altıgen Köprü Yıkımı
vii-) Anti-Tank Hendeği /Yüksek Duvar Yıkımı ve Köprüleme
viii-) Otomatik Tuzaklı Köprü Yıkımı
e-) İstihkâm İşleri - Bot İşleri
i-) Irmak ve Kanal Botları
ii-) Su Altıgeni Botları
iii-) Bot Yıkımı

İstihkâm

Genel

İstihkâm birlikleri oyunda bazı özelleşmiş işler için kullanılır. View>Highlight>Engineer Units'ten veya birlik sembolünden bu birlikleri bulabilirsiniz.

Ekran_Alnts.PNG
Bir istihkâm bölüğü.

İstihkâm Cinsi ve İşlevleri

Genel

Özel istihkâm araçlarını saymazsak bütün istihkâm birlikleri şunları yapabilir Bütün istihkâm birlikleri şunları yapabilir:
  • Siper kazma becerisini iyileştirmek.
  • Siperleri 1915 ve sonrasında sığınağa çevirmek.
  • Köprü, bot ve anti-tank hendeklerini imha etmek. Köprü ve yüksek duvarları imha etmek. Köprü ve anti-tank hendeklerini imha etmek.
  • Birlikleri ırmak ve kanallardan botla geçirmek. Hepsi yapamaz, aşağıya bakınız.
  • Mayın döşemek. Bulunmaz.
  • Enkaz temizlemek. Bulunmaz.
  • Demir yollarına zarar vermek. Sadece istihkâm birlikleri tarafından yapabilir.
  • Botlara zarar vermek. Sadece istihkâm birlikleri tarafından yapabilir.

Bazı istihkâm birlikleri şunları da yapabilir:
  • Mayın temizlemek (Mine Clear diye geçer; ama bunun geçtiği birlikler istihkâm birliği olmak zorunda değildir.). Bulunmaz. Mayın tarlaları sadece aşılabilir.
  • Has Boats olarak işaretlenmişse tam altıgen ırmaklardan botla birlik geçirmek birlikleri ırmak, kanal ve su altıgenlerinden botla geçirmek.
  • Köprü yapmak (Bridge Eng diye geçer; ama bunun geçtiği birlikler istihkâm birliği olmak zorunda değildir.).


Komando birlikleri Özel birlikler de köprülere veya anti-tank hendeklerine hasar verebilir. Bu yoktur.

Özel İstihkâm Araçları

Bazı araçlar özel istihkâm görevlerini yerine getirmek için tasarlanmıştır.
  • Köprü döşeyiciler köprü yapabilen paletli araçlardır. Bu araçlar başka bir şey yapamaz ve bu araçların hücum/atış yetenekleri bulunmaz.
  • Mayın tahrip birlikleri mayınları temizleyebilir.
  • Kraliyet zırhlı araçlı istihkâm (AVRE) birlikleri köprü yapabilir, mayın tarlalarını temizleyebilir ve anti-tank hendeklerine hasar verebilir.

Bu birlikler başka istihkâm görevlerini yapamaz. Köprü döşeyici ve AVRE birliklerinin çarpışma yeteneği bulunmaz. Sherman Crab gibi mayın tahrip birliklerinin çarpışma yeteneği vardır.

Yıkım Birlikleri ve Mayın Temizleme

Yıkım birlikleri (Demolition Units) mayın ve engel temizlemekte kullanılabilir ancak bu işte kullanılan birliklerin mevcudu otomatik olarak 32/hücum değeri kadar azalır. Hücum değeri burada yıkım birliğinin hücum değeridir.

İstihkâm İşleri-Arazi Düzenleme

Siper Kazma Yardımı

İstihkâm araçları hariç istihkâm birlikleri siper kazma konusunda yardım edebilirler; böylece siper kazma ihtimali o altıgende normalin 3 katına çıkar. Bu, hem direnek mevzii ya da siper oluşturmak için hem de boşaltılmış berkitmelerin doldurulması için geçerlidir.

Sığınak İnşası

Parametre Verisindeki değer 0'dan büyükse istihkâm araçları hariç diğer istihkâm birlikleri siperleri sığınak yapabilir.

Enkaz Temizleme

Bulunmaz.

Enkaz üzerindeki istihkâm birliğini Engineer>Clear Mines or Rubble seçeneğiyle enkazı temizletmek için kullanabilirsiniz. Aynı altıgende hem mayın hem enkaz varsa önce mayını, sonra enkazı temizler. Enkaz temizleme ihtimali parametre verisindeki siper kazma ihtimalinin yarısıdır. Donmuş durumda bile enkaz temizlenebilir. Enkazlar tamamen temizlenemez, sadece o altıgendeki yol hareketini tekrar devreye sokmuş olursunuz.

Temel değer istihkâm bölükleri için olup 2 bölüğün birleşmiş hâli olan birlikler için bu ihtimal normalin iki katı (yani temel siper kazma ihtimali), 3 bölüğün birleşmiş hâli olan birliklerle taburlar için normalin 3 katıdır (yani temel siper kazma ihtimalinin 1,5 katı). Birden fazla birliğin enkaz temizleme girişiminde bulunması durumunda her birinin ihtimali ayrı ayrı olarak hesaplanır, ihtimaller toplanmaz.

İstihkâm İşleri-Mayın Tarlaları

Mayın Temizleme

Karada bulunmaz.

Mayın tarlasına hareket ettirilen istihkâm/mayın temizleme birliği otomatik olarak mayın temizleme işine başlar. Mayın temizleme özelliği olan birlikler için mayın tarlasına girme bedeli hareket haklarının 1/3'üdür. Bir sonraki tur ve sonrasında o birlik mayın tarlasının seviyesini düşürür ve sonunda tamamen temizler. Mayın temizleyebilmesi için o birliğin aksak veya Broken olmaması, yürüyüş veya demir yolu modunda olmaması ve siper kazıyor olmaması gerekir. Mayın temizleme birliği bu işi yaparken atış yapamaz veya hücuma kalkamaz. Mayın temizleme sırasında aksak olan, hareket eden ve hareket puanı harcayan birlikler sonraki tur aksaklıktan kurtulsalar bile mayın temizleme görevini yapamaz, bu birliklerin en azından bir tur boyunca aksak olmaması ve hareket puanı harcamaması gerekir. Mayın temizleme birliği, mayınlı altıgenin üstüne geldikten sonraki turdan başlayarak oradan ayrılmadığı ve mayın temizleyebiliyor olduğu sürece mayınlı arazi tamamen temizlenmemiş olsa dahi diğer dost birlikler oradan yürüyüş modunda güvenlice geçerler. Mayın temizlemeyi iptal etmek için Engineer>Clear Mines or Rubble'ı kullanın.

Mayın Döşeme

Bulunmaz.

İstihkâm birliklerine Engineer>Lay Mines ile mayın döşetebilirsiniz. Sonraki turlarda mayın döşemenin başarılı olup olmadığına dair bir test yapılır. Mayın döşenmesi için o altıgende herhangi bir mayın olmamalıdır, dolayısıyla 2. ve 3. seviye mayın tarlası döşenemez. Test başarılı olursa 1. seviye mayın tarlası yapılmış olur. Mayın döşenebilmesi için birliğin aksak veya Broken olmaması, yürüyüş veya demir yolu modunda olmaması ve siper kazıyor olmaması gerekir. Mayın döşüyor olan birlik atış yapamaz veya hücuma kalkamaz. Hareket veya ateş etmiş birlikte bu komut kullanılamaz. Zemin durumu donmuş iken mayın döşenemez. Mayın döşeme ihtimali her bir istihkâm birliği için parametre verisinde Mine Prob ile belirtilen değerdir. Mamafih, 100'den az mevcutlu istihkâm birliklerinde bu ihtimal orantılı olarak azaltılır.

İstihkâm İşleri-Köprü Operasyonları

İstihkâm birlikleri çekilirse birliğin yaptığı köprü de kaybolur.

Köprü Yapımı

Köprüler ırmak, çay, su yolu, kanal ve anti-tank hendeği ırmak, çay, su yolu ve kanal altıgen kenarlarına yapılabilir. Sadece Bridge Eng veya Mine/Bridge diye işaretlenmiş birlikler köprü yapabilir. Köprü döşeyiciler haricindekilerin İstihkâm birliklerinin köprü yapımına başlama bedeli hareket haklarının tamamıdır. Köprü döşeyiciler için köprü yapımına başlama bedeli hareket haklarının 1/3'üdür. Bu yoktur. İstihkâm birliği aksak veya Broken olmamalı, yürüyüş veya demir yolu modunda olmamalı ve siper kazıyor olmamalıdır.

Köprü yapımına başlayabilmek için birlik seçildikten sonra Engineer>Bridge Operations seçilerek köprü yapımı açılır penceresi gösterilir ki buradan köprü yapacağınız altıgen kenarını seçebilesiniz. Köprü yapmakta olan birliğin birlik resminin üstünde Bridge Ops yazar. Köprünün tamamlanması için geçen süre parametre verisindeki bazı değerlere bağlıdır.

Köprünün tamamlanma ihtimali mahiyete göre şöyle etkilenir:

A- %120
B- %110
C- Normal.
D- %75
E- %50
F- %25

100'den az mevcutlu istihkâm birliklerinde bu ihtimal orantılı olarak azaltılır. Ayrıca istihkâm bölüklerinin köprü tamamlama ihtimali istihkâm taburlarınınkinin 1/3'üdür. Aynı köprüyü yapmaya çalışan birden fazla istihkâm birliği köprü tamamlanması ihtimalini artırır.

Köprü bitince birlik resminin üstünde Has Bridge yazar. Köprüyü yapan dâhil birlikler istihkâm köprülerinden geçmek için yürüyüş modunu kullanmalıdır. Köprünün karşısında düşman birliği varsa karşıya hücum etmek için birlikleriniz yürüyüş modunda olmalıdır.

İstihkâm köprüleri ağır köprüdür orta köprüdür.

İstihkâm köprüleri zaten köprüsü bulunan altıgen kenarlarına yapılabilir, istihkâm köprüsü varken esas köprü patlatılabilir.

Köprü Sökümü

Has Bridge diye işaretlenmiş birlik köprünün devamlılığını sağladığı kabul edildiğinden köprüden ayrılması için köprünün sökülmesi veya terk edilmesi gerekir. Köprüyü sökmek köprüyü kurmak ile aynı yerden yapılır. Köprüyü sökmek de parametre verisine bağlı ihtimalle olur. Sökülen köprü haritadan silinir.

Köprüyü Terk Etme

Köprü sökmeye vaktiniz yoksa köprüyü terk edebilirsiniz, Engineer>Abandon Bridge ile yapılabilir. Bu durumda istihkâm birliği oradan direkt olarak ayrılabilir ama bu birliğin üstünde NO BRIDGE yazar ve o senaryo boyunca o birlik bir daha köprü kuramaz.

Tombaz Köprüsü Yapımı

Tombaz köprüsü parametre verisindeki değer sıfırdan büyükse yapılabilir. Bu köprü ancak arada su altıgeni bulunan iki kara altıgeninin arasındaki su altıgenine bu altıgenlerin doğrultusunda yapılabilir. Hasarlı tam altıgen köprünün üstüne yapılamaz. Tombaz köprüsü yapımı ve sökümü normal köprü gibidir ancak köprü yapımına başladıktan sonra en azından parametre verisinde belirtilen sayıda turun geçmesi gerekir. Ondan sonra normal köprü yapım ihtimaliyle aynı ihtimalde tombaz köprüsü yapılabilir.

İstihkâm birliğinin aksak veya Broken olduğu turlar parametre verisinde belirtilen turlardan sayılmaz.

Fırtına sırasında tombaz köprüsünün inşası durur. Fırtına bitince turları saymaya kaldığı yerden devam eder. Fırtına turlarında tombaz köprülerinden geçilemez.

Tombaz köprüsündeki hareket düşman etki alanı tarafından engellenmediği için hareket bahsinde anlattığımız zorla köprüden geçiş kuralı tombaz köprüsünden geçerken kullanılmaz.

Tombaz köprüleri düşman nehir teknelerinin buralara hareketiyle yıkılabilir. Hareket haklarının tamamını kullanarak nehir tekneleri tombazlara girebilir. Dost tombaz köprülerinden geçmekte olan nehir gemileri buradayken o köprüden kara birliği geçemez.

Altıgen Kenarı Köprüsü Yıkımı

Köprü yanındaki istihkâm birlikleri köprülere hasar vermeye çalışabilir. Otomatik tuzaklı köprü özelliği açıkken bu özellikte belirtilen tarafın düşmanı köprülere elle hasar veremez. Otomatik tuzaklı köprü özelliği açıkken köprülere elle hasar verilemez. Köprüye hasar vermeye çalışacak istihkâm birliğinin aksak veya Broken olmaması, yürüyüş veya demir yolu modunda olmaması, siper kazıyor olmaması ve o tur hareket veya ateş etmemiş olması gerekir. Engineer>Damage Bridge kısmından bunu yapabilirsiniz. Seçtiğinizde açılır pencereden hangi kenar olduğunu seçerek orayı yıkmaya çalışabilirsiniz. Not: Çay üstündeki köprüleri yıkmanız birliklerin oradan geçmesini engellemez, sadece o birlikleri yavaşlatır.

Hasarlı köprü altıgen kenarı haritada uyarı işareti ve köprü etrafında kırmızı bir çemberle belirtilir.

Köprüye verilen hasar Çarpışma Sonucu gibi tespit edilir. Köprüye "saldırmak" için istihkâm birliğinin hücum değeri kullanılır. Savunma değeri olarak köprü için parametre verisindeki değer kullanılır. Köprü burada araç veya top sayılır. Köprünün hasar alması için sonucun sıfır olmaması gerekir.

Tam Altıgen Köprü Yıkımı

Su altıgeninin üstündeki köprüler şöyle yıkılır:

  1. İstihkâm birliği köprünün üstüne gelir.
  2. Engineer>Bridge Operations ile köprüyü tuzaklamaya başlar.
  3. İş bittiğinde arazi malumat kutusunda köprü TUZAKLI (WIRED) olarak gözükür.
  4. İstihkâm birliği köprüden ayrılıp köprünün yanındaki bir altıgene gelir. Birlik bu sırada konuşlanmış olmalıdır.
  5. Engineer>Damage Bridge or AT Ditch ile köprü yıkılmaya çalışılır. Hesaplar normal köprü yıkımıyla aynıdır, savunma değeri olarak her zaman ağır köprü savunma değeri kullanılır.

Yıkılmış tam altıgen köprüsü tekrar tamir edilemez. Tam altıgen köprüsünün yıkımı sırasında köprünün üstünde bulunan birlikler imha olmaz. Tombaz köprüleri gibi bunda da hareket düşman etki alanı tarafından engellenmediği için hareket bahsinde anlattığımız zorla köprüden geçiş kuralı tam altıgen köprüden geçerken de kullanılmaz. Otomatik tuzaklı köprü özelliği açıkken bu özellikte belirtilen tarafın düşmanı, tam altıgen köprüleri elle tuzaklayamaz. Otomatik tuzaklı köprü özelliği açıkken tam altıgen köprüleri elle tuzaklanamaz.

Anti-Tank Hendeği/Yüksek Duvar Yıkımı ve Köprüleme

Anti-Tank hendeği/yüksek duvar yıkımı köprü yıkımı gibidir. Hendeğin savunma değeri 1 alınır. Yıkıldığında hareket etkisi su yolunun hareket etkisi gibi olur.

Üstüne köprü de yapılabilir. Köprü yapımı ırmağa köprü yapımı gibidir. Yüksek duvar köprülenemez.

Otomatik Tuzaklı Köprü Yıkımı

Parametre verisinde bunun için değer verilmişse aktifleştirilir. Belirtilen taraf; altıgen kenarı köprüleri için köprülerin yanına, tam altıgen köprüleri için altıgen kenarlarının üstüne geldiğinde tuzaklı köprüler otomatik olarak test edilir. Bu konumlara hücuım yoluyla gelindiyse bu test uygulanmaz.

Hangi köprülerin tuzaklı olduğu senaryo tasarımcısı tarafından belirlenir. Köprüler, tam altıgen olanları da dâhil belirtilen tarafın düşmanı tarafından sonradan tuzaklanamaz veya bu kural açıkken o düşman tarafın köprüleri kendisinin elle yıkmasına izin verilmez. Köprüler sonradan tuzaklanamaz veya bu kural açıkken köprülerin elle yıkılmasına izin verilmez.

Arazi kutusunun sağ tık görüntüsünde altıgen kenarı tuzaklı köprüleri görülebilir.

Bu özellik açıkken gerekli olduğunda tuzaklı köprüler parametre verisine göre test edilir. Test başarılı olursa köprü imha olur, başarılı olmazsa köprünün tuzaklılığı kalmaz. Yani bu test her tuzaklı köprü için sadece bir defa ve belirlenen tarafın o köprüye doğru hareketiyle uygulanır. Tam altıgen köprülerinde testin başarılı olması, testi tetikleyen birlik veya birlikleri imha etmez.

İstihkâm İşleri - Bot İşleri

Irmak ve Kanal Botları

Irmak ve kanal altıgenlerinden istihkâm birliklerinin botla geçirmesi için şunlar gerekir:
  • Botla geçirecek birlik Has Boats olarak işaretlenmiş olmalıdır.
  • Botla geçen birlikler istihkâm birliğinden veya istihkâm birliğine hareket etmelidir.
  • Geçecek birlikler ya yaya (Foot) ya da Ski, Bisikletli(Bicycle) veya Atlı(Horse) olmalı ve kişi cinsinden mevcutlu olmalı veya tabanvay birlik olmalıdır. Tabanvay modu yoktur.
  • Geçecek birliğin tam hareket hakkı olmalı, yürüyüş modunda olmalı ve aksak veya Broken olmamalıdır.
  • İstihkâm birliği aksak veya Broken olmamalı, tam hareket hakkı olmalı, yürüyüş veya demir yolu modunda olmamalı ve köprü yapım/sökümünde olmamalıdır. Köprü koruyor durumda olabilir.
  • Geçecek birliğin hedef altıgene gitmesi mümkün olmalıdır.

Bunlar sağlanırsa botla götürülen birlik tam hareket hakkını kullanarak karşıya geçer.

Özel durum olarak istihkâm birliği yürüyüş modundaysa kendisini karşıya botla geçirebilir.

Su Altıgeni Botları

Bazı istihkâm birlikleri botla su altıgenlerinden birlikleri taşıyabilir. Bunu birliğin resminin üstünde Has Boats yazmasından görebilirsiniz. İstihkâm birliği köprü yapıyor veya söküyor olmamalı ve mayın döşüyor veya temizliyor olmamalıdır. Ayrıca aksak veya Broken olmamalı, tam hareket hakkı bulunmalı ve yürüyüş veya demir yolu modunda olmamalıdır.
  • Geçecek birlikler ya yaya (Foot) ya da Ski, Bisikletli(Bicycle) veya Atlı(Horse) olmalı ve kişi cinsinden mevcutlu olmalı veya tabanvay birlik olmalıdır. Tabanvay modu yoktur.
  • Geçecek birliğin tam hareket hakkı olmalı, yürüyüş modunda olmalı ve aksak veya Broken olmamalıdır.
  • O sırada fırtına olmamalıdır.

Bu hareketin üç sınırlılığı vardır.
  • Kendisine hareket edilen su altıgeni botlu istihkâm birliğiyle komşu olmalıdır.
  • Bu su altıgeninde köprü olmamalıdır.
  • Bu su altıgenine aynı anda sadece bir birlik girebilir.

Bot Yıkımı

İstihkâm birlikleri altıgen kenarı ya da tam altıgen botları yıkmaya çalışabilir. Buradaki kurallar altıgen kenarı köprü yıkımı ve anti-tank hendeği yıkımıyla aynıdır. Tam altıgen botun savunma değeri 1 alınır.
[+] 3 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
İçindekiler:
1-) Hava Gücü
i-) Genel
a-) Haritadan Hava Görevleri
i-) Hava Saldırısı
ii-) Halı Bombardımanı
iii-) Hava Keşfi
iv-) Hava Önlemesi
v-) Karadan Havaya Füze Önlemesi
vi-) Hava Saldırısı Altıgen Sınırı
b-) Harita Dışından Hava Görevleri
i-) Hava Tecriti
c-) Hava Değişkenleri
i-) Hava Birliği Müsaitliği
ii-) Düşük Görünürlük Hava Etkisi
d-) Çeşitli Durumlar
i-) Hava Birliği Sahipliği

Hava Gücü

Genel

Keşif ve çarpışma olmak üzere iki çeşit hava birliği vardır. Keşif uçakları hava görevi açılır penceresinde RECON olarak işaretlenir. Diğer birlikler çarpışma görevi gerçekleştirir.

Açılır pencerede uçak türünden önceki sayı birlikteki uçak sayısı, sonrasındaki X/Y/Z sert saldırı/yumuşak saldırı/savunma değerleridir, yorgunluk almış filoda yorgunluk değeri bu sayılardan sonra özel olarak belirtilir.

Haritadan Hava Görevleri

Hava Saldırısı

Saldırı yapmak istediğiniz altıgeni seçip Command>Air Mission ile hava görevi açılır penceresinden keşif harici bir birliği seçerek bombardıman yapabilirsiniz. Hedef altıgen gözetlenir durumda olmalı ve o altıgende düşman birlikleri olmalı ve o anki görüş alanı 1 altıgeni geçmelidir (Gün doğumu/batımı turlarında nominal görüş alanı 2 altıgen ise efektif görüş alanı 1 altıgen olmasına rağmen hava görevi yapılabilir.).

Bütün hava saldırıları hedeften 2 altıgen uzağa kadar saçılabilir.

Hava saldırısından önce uçak birliğine menzili yeten bütün uçaksavar birlikleri (görüş alanı sınırlaması olmadan) ateş etmeye çalışır. Atış değeri uçağın olduğu altıgenle aynı altıgende normal, 1 altıgen uzaklıkta 1/3 değerinde, R altıgen uzakta 1/(2R+1) değerindedir. Aksak, kıt mühimmatlı veya yürüyüş modundaki birlikler yarı değerinde uçaksavar atışı yapar. Hava birliklerine standart çarpışma sonuçlarını uygulanır.

Normal ve ağır uçaksavar olarak iki tip uçaksavar vardır. Ağır uçaksavar zırhlılarınkidir. Keşif ve ağır bombardıman uçakları sadece ağır uçaksavarlardan etkilenir. Ağır bombardıman uçakları sadece ağır uçaksavarlardan etkilenir.

Hedef altıgende birden fazla birlik varsa hangisine bombardıman yapılacağını seçersiniz. Hedefe göre hava birliğinin sert veya yumuşak saldırı değeri kullanılır. Saldırı değeri 2 ile çarpılıp hedefe standart çarpışma sonuçları uygulanır. Hedef altıgen köy, kasaba, şehir veya sanayi ise parametre verisindeki değere göre bu altıgen enkaza dönüşebilir.

Halı Bombardımanı

Bulunmaz.

Ağır bombardıman uçaklarının saldırısında hedef birlik seçmezsiniz, saldırı hepsini hedefler. Buna halı bombardımanı denir ve hedef altıgende aksaklık etkisi normalden fazladır. Açılır pencerede bunları CARPET diye görürsünüz. Halı bombardımanı yapacağınız altıgenin gözetleniyor olması gerekmez. Bombardıman 2 altıgene kadar saçılabilir, yani kazara kendi birliklerinizi bile vurabilirsiniz. Bir de bu birliklerin senaryolarda pek çok durumda tek kullanımlık olarak tasarlandığına dikkat edin.

Hava Keşfi

Hedef altıgeni seçip hava görevlerinde keşif uçaklarını seçerek hava keşfini yapabilirsiniz. Haritanın her yeri hedeflenebilir. Sadece ağır uçaksavarlardan etkilenirler. Uçaksavarlardan etkilenirler.

Keşif görevi hedef altıgenin görüş menziline göre görev düşman birlikleri hakkında rastgele malumat sağlar. Düşman birliği normal veya bilinmeyen (haritada soru işaretli) olarak görülebilir. Bilinmeyen birliklere kör atış veya hava saldırısı yapılabilse de sonucu bilinemez.

Görüş alanındaki birliklerin görülmesi şunlara bağlıdır:
  • Mesafe: Hedef altıgenle aradaki uzaklık R ise temel görülme ihtimali 1/(R+1)'dir.
  • Arazi: Hedef altıgenin değişkeni %M ise ihtimal %(100+M) ile çarpılır.
  • Mevcut: Mevcuda göre ihtimal S birliğin uçak sayısı olmak üzere S/(S+5)'tir.
  • Birlik Durumu: Aksak keşif birliğinin görme ihtimali normalin yarısıdır. Broken birliğin 0'dır.
  • Bunlar sonucunda birlik görülebiliyorsa o altıgen yarı ihtimalle normal, yarı ihtimalle bilinmez olarak görülür.

Ayrıca mahiyet değişkeni de bu ihtimale konur:

A- %150
B- %125
D- %80
E- %60
F- %40

Hava Önlemesi

Parametre verisindeki değere göre hava görevleri önleme saldırısına uğrayabilir, bu durumda hava görevi yapılamamış olur, birlik bir sonraki sortisine çıkmak için bekler.

Jet uçağı olarak işaretlenen birliklerin önleme saldırısına uğrama ihtimali normalin yarısıdır. Jet uçağı bulunmaz, ne sandınız? Sene olmuş 1985, neredeyse hepsi jet uçağı.

Karadan Havaya Füze Önlemesi

Parametre verisindeki değere göre hava görevleri karadan havaya füzeyle önleme saldırısına uğrayabilir, bu durumda hava görevi yapılamamış olur, birlik bir sonraki sortisine çıkmak için bekler. Normalde bunun hava önlemesinden farkı yoktur.

Mamafih, senaryoda karadan havaya füze noktaları belirlenmiş olabilir. Bunlar olduğunda SAM etkisi sadece bu noktalar için belirlenmiş menzil içinde olabilir. Bu noktaların menzilleri Shade>SAM Coverage menüsünden görülebilir ama savaş sisi açıkken düşmanın karadan havaya füze menzilini göremezsiniz. Düşmanın ele geçirdiği karadan havaya füze noktaları etkisini kaybetmiş olur ama hasar almaz veya yok olmazlar. Orası boşaltıldığında etkisini göstermeye devam eder.


Hava Saldırısı Altıgen Sınırı

Parametre verisindeki değer sıfır değilse bir altıgene bir turda hava saldırısında bulunabilecek uçak sayısı sınırlıdır. Bu sınır halı bombardımanına veya hava keşfine uygulanmaz.

Harita Dışından Hava Görevleri

Hava Tecriti

Yürüyüş veya demir yolu modunda hareket eden birlikler parametre verisindeki değere göre tecrit saldırısına uğrayabilir. İhtimal, hareket edilen altıgendeki yürüyüş veya demir yolu modundaki birlik sayısına bağlıdır. Sonra buna arazi değişkenleri eklenir. İhtimal gün doğumu ve gün batımı turlarında normalin yarısıdır. Tecrit saldırısı olduğunda düşman tarafındaki bir birlik hava saldırısı yapmış olur ama bu hava saldırısı düşmandaki mevcut hava birliklerinden düşülmez. Yürüyüş veya demir yolu modundaki birliklerin olduğu altıgene yürüyen konuşlandırılmış birlikler de bu yürüyüş veya demir yolu modundaki birliklere tecrit saldırısı tetikleyebilir.

Tecrit saldırısına uğrayan birliklerin aksaklığa uğrama ihtimali normalin iki katıdır ve bu birlikler hareket haklarının yarısına kadar hareket puanını kaybedebilirler.

Hava Değişkenleri

Hava Birliği Müsaitliği

Hava saldırısında kullanılan birlik bir sonraki saldırıda müsait olmak için bir miktar zaman geçirmek zorundadır. Bu miktar parametre verisindeki ihtimale göredir. Ayrıca aksak veya Broken olan hava birlikleri tekrar sortiye çıkabilmek için bundan kurtulmalıdır. Normal yorgunluk alma ve atma etkileri hava birliklerine de uygulanır ve hava birliklerinin müsaitliğini olmasa da o birliğin hava saldırısının efektifliğini etkiler.

Mesela bu ihtimal %20 olsun. Sortiye çıkan bir birlik %20 ihtimal sonraki tur müsait olur. Olmazsa her tur müsait olana kadar tekrar teste tâbi olur. %20 ihtimalde aksak veya Broken olma etkileri hesaba katılmaz ve 1 gün=10 tur sayılırsa hava birlikleri günde ortalama 2 sortiye çıkabilir.

Hava birliklerinin müsaitliği ayrıca senaryodan da belirlenebilir. Units>Air Availability seçeneğinden bunları görebilirsiniz.

Düşük Görünürlük Hava Etkisi

Hava birliklerinin görüş menziline göre müsaitliğini etkileyen bir opsiyonel kural vardır. Bunun nasıl etkilediği parametre verisinde bulunmaktadır.

Çeşitli Durumlar

Hava Birliği Sahipliği

Bazı hava birlikleri belli yer birliklerinin maiyetinde olabilir. Böyle olduğunda o hava birliği sadece o yer birliklerinin gözetlediği birlikleri vurabilir. Gözetleyen birlikler Broken olmamalıdır. Gözetleyenlerin hepsi müfrez ise hava saldırısı normalin yarı değerinde olur.

Keşif uçaklarının gidebileceği altıgenler için birlik maiyetinde bile olsa bir sınır yoktur. Hedef altıgendeki birlikleri hava birliklerinden birinin bağlı olduğu yer birlikleri göremiyorsa bunu hava görevi açılır penceresinde o birliği sönük olarak görerek anlayabilirsiniz.
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Hiç duymadığım bir oyun, fakat rehber bir merak ettirdi :)
Ara
Cevapla
#4
Bunu googleplay'de koymuşlar.
Ara
Cevapla
#5
Diğer yazılar için şuralara bakabilirsiniz:

Opsiyonel Kurallar ve Parametre Verisi
Çevre ve Komuta
Ateş Etme ve Çarpışma Sonuçları
Hücum ve İkmal
Hareket

Yazacak 2-3 şey daha kaldı (Manuel savunma atışı, oyun nasıl oynanır, arayüzdeki düğmeler filan), ondan sonra temel kısım bitecek. Sonrasında hepsi First World War Campaigns için ve Modern Campaigns için genişletilecek (Bazı şeyler farklı/eksik/fazla onlarda, onun dışında %80 burada yazılanlar kullanılabilir. Modern Campaigns serisinden hiçbir oyuna sahip olmadığım için henüz ondaki farklılıkları pek bilemiyorum.).

Ayrıca tek oyun değil, 23 oyun+1 demo. Elimde demo haricinde sadece üçü olduğundan konuları pek dolduramasam da Panzer Campaigns ve First World War Campaigns serisindeki bütün oyunların forumda konusu var:

Panzer Campaigns:

Smolensk '41
Normandy '44
Kharkov '42
Tobruk '41
Bulge '44
Korsun '44
Kursk '43
Sicily '43
Rzhev '42
Market-Garden '44
El Alemein '42
France '40
Salerno '43
Moscow '41
Stalingrad '42
Minsk '44
Budapest '45
Sealion '40
Mius '43 (demo)
Kharkov '43
Tunisia '43
Moscow '42
Japan '45
Japan '46


First World War Campaigns:

France '14
East Prussia '14
Serbia '14


Bunların dışında çıkmasını beklediğimiz bir Scheldt '44, bir doğu cephesi Panzer Campaigns oyunu, bir Pasifik cephesi Panzer Campaigns oyunu (hipotetik olmayacak, içerdiği alan Market-Garden'ınki gibi küçük olacak), bir Galiçya Cephesi konulu First World War Campaigns oyunu, bir Ortadoğu'daki çarpışmaları içine alan First World War Campaigns oyunu var. Bunların dışında geliştirdikleri PzC/FWWC oyunu varsa bilemiyorum. Kafkas Cephesi oyunu geliştiriliyor olabilir.

@napolyon94

Ek:

@Semavi7 :

Evet, bu oyun serisinin ufak senaryolarının olduğu IOS/Android oyunları da var, biri bedava, diğerleri cüzi bir miktara olmak üzere. Acaba askerî anlaşmaları gereği mi yaptılar yoksa kendileri zaten telefona oyun çıkarmak istiyor muydu? Bilemedim.

Yine ek:

Tablet/telefon versiyonları Dave Blackburn'ün projesiymiş, kendisi 4 sene önce 73 yaşında vefat ettiğinden beri onlar sürüncemedeymiş.

Yine yine ek:

Scheldt '44 çıktı.
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
"Mayın temizleme birliği mayın altıgeninin üstünde olduğu sürece diğer dost birlikler oradan yürüyüş modunda güvenlice geçerler. "

Bunu test ettim ve diğer dost birlikler geçerken yine hasar aldılar. Yanlış yaptığım bir şey mi var anlamadım.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#7
Eksik yazmışız, o istihkâm birliğinin bir turdur o mayını temizliyor olması lazım. Düzelttim.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
İstihkâm kısmındaki kafa karıştırıcı "köprü istihkâm diye geçen ama istihkâm olmayan birlik" tabiri "(özel) istihkâm aracı" diye değiştirildi. Köprü istihkâm kısmı böylece yeniden yazıldı ve açıklandı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#9
Tam altıgen köprüleri yıkınca artık birlikler imha olmuyor. 4.01 ile geldi.

Tam altıgen botlar artık istihkâm birlikleri tarafından imha edilebiliyor. 4.01 ile geldi.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#10
Artık istihkâm taburlarının enkaz temizleme ihtimali istihkâm bölüklerinin enkaz temizleme ihtimalinden daha fazla (3 katı). 4.05 ile eklendi.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.