Hearts of Iron IV günlüklerinde bu hafta Man the Guns ile gelecek büyük özelliklerden özet olarak bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...p.1154415/ :Herkese merhaba, önümüzdeki hafta Man the Guns eklentisi çıkıyor. Uzun bir serüven oldu. Eklentiyi geçtiğimiz yıl PDXCON'da duyurduğumuzda üzerinde tam olarak çalışmaya henüz başlamamıştık ama size ne yaptığımızı söylemek için de sabırsızlanıyorduk. Bir sonraki sefere eklenti duyurmadan önce biraz daha beklememizin doğru olacağını düşünüyorum.
Geriye dönüp baktığımda Man the Guns eklentisi hakkında yazdığımız geliştirici günlüklerinin Waking the Tiger için yazdıklarımızdan 6 daha fazla olduğunu görüyorum ve bu günlük muhtemelen yazdığımız en büyük günlüklerden biri oldu. Man the Guns içerik itibariyle Waking the Tiger'a denk denebilecek bir eklenti, ancak daha farklı zorluklarla yüzleşiyor. Yakıt gibi her şeyi etkileyen ve deniz savaşları gibi oyunun %30'unu oluşturan hususlarda büyük değişiklikleri tasarlamak oldukça zor.
Aynı zamanda bu şekilde uzun süreli çalışmalar, özellikle Paradox'ta yaptığımız gibi sürekli toplulukla iletişim halindeyken, kimi zaman zor bir hal alabiliyor. Bazen önünüzdeki çalışmayı doğrudan oyunculara sunmak istiyorsunuz. Ancak nihayet yolun sonuna geldiğimizi söyleyebilirim.
Her neyse, şimdi Man the Guns ile yaptığımız büyük değişikliklerin hepsini özetlemeye çalışacağız. Küçük değişiklikler ve hata giderimleri ise gelecek haftaki yama notlarında yer alacak. Değişikliklerin üstünden hızlıca geçmeye çalışıp daha ayrıntılı bilgi verilen günlüklere linkler bırakacağım.
Odak Ağacı - ABD
Amerika odak ağacında büyük çapta değişiklikler yapıldı, artık hem tarihsel hem de alternatif tarih seçenekleri çok daha ilgi çekici bir oynanış sunuyor.
Yeni kongre mekaniğiyle kritik yasaları geçirebilmek adına lobi faaliyetleriyle destek toplamanız gerekecek. Savaş planlarıyla belirli ülkelere karşı savaşmaya hazırlanabileceksiniz. Amerika silahlanmak için daha çok politik güç harcayarak dünyada daha erken etkili olup savaşlara daha erken müdahale edebilecek.
İki alternatif tarih seçeneğiyle anayasada değişiklikler yaparak Amerika'yı komünist bir ülkeye dönüştürebilir, kongreyi saf dışı bırakabilir, ırk ayrımını 20 sene kadar daha erken ortadan kaldırabilirsiniz. Bu yaptığınız hamleler ülkenin geri kalanını kışkırtıp ikinci bir iç savaşa sebep olabilir. Diğer yandan faşist Gümüş Lejyon ile açıkça müttefik olup seçmenlere baskı yapmanız, ülkenin sizi durdurmak isteyen kısmıyla savaşmanıza neden olacak.
Odak Ağacı - Birleşik Krallık
Birleşik Krallık odak ağacı değiştirildi ve genişletildi. Var olan sanayi, askeri ve imparatorluk ağaçlarındaki etkiler ve koşullar daha çekici ve ödüllendirici olacak şekilde güncellendi. Deniz dalı yeni odaklarla genişetildi, SAS’ı ve Genelkurmay Başkanları Komitesi’ni temsil eden odaklar da askeri ağaca eklendi.
Alternatif tarih seçenekleri için yeni yollar eklendi. Sadece imparatorluğa odaklanmak yerine kısa süreli ödüller ve uzun süreli müttefikler sağlayan veya kolonilerden çekilerek savaşın coğrafyasını değiştiren seçenekler eklendi. Kolonilerden çekilmemeye karar verirseniz İmparatorluk Federasyonu kurarak çeşitli dominyonları doğrudan ülkenizin kontrolüne alabilirsiniz. Ödün vermenin karşıtı olan başka bir demokratik yol daha eklendi. Bu yolu seçtiğinizde diktatörlükler daha güçlenemeden onlara saldırabileceksiniz.
Bunların dışında tahttan çekilmeyi reddedip bir kraliyet diktatörlüğü kurabilir, Kara Gömleklileri kullanarak faşizmi yayabilir veya işçi sendikalarından yardım talep ederek ve isteklerini kabul ederek yavaşça komünist olabilirsiniz.
Odak Ağacı - Meksika
Yeni Meksika odak ağacında ekonomik problemler, istikrarsızlık ve siyasi reformlar Lazaro Cardenas’ın devrimcileri için önem teşkil ediyor. Yabancı petrol şirketleri devletin zenginliğini azaltıyor, bölge valileri ve haydut generaller merkez hükümetin otoritesine karşı çıkıyor, iktidar partisinin tabanı olan işçilere ve çiftçilere verdiği idealistik sözler ise gerçeklik ile yüzleşmeyi bekliyor.
Meksika iç sorunlarını çözebilirse diğer büyük ülkelerle müzakere masasına oturabilecek güçte. Emperyalistlere sırtını döndükten sonra Latin Amerika’nın uzun zamandır acı çeken ülkelerini bir araya getirip bir büyük güç olmaya da çalışabilir.
Meksika ayrıca odak ağacındaki yeni özelliklerden birine sahip. Toprağındaki kaynaklar başka ülkelere ait olabiliyor. Bu mekanik de genellikle odaklar yoluyla kontrol ediliyor.
Odak Ağacı - Hollanda
Yeni bir Hollanda odak ağacı eklendi. Tamamen en baştan tasarlanan bu odak ağacında Büyük Buhran, zayıf hükümet, tarafsızlık ve barışçılık gibi zamanın Hollanda hükümetinin karşılaştığı zorluklar yer alıyor.
İngilizlerin ve Almanların Hollanda üzerindeki güç mücadelesi çeşitli tarihsel ve tarihsel olmayan seçenekler sunuyor. Hollanda koloni imparatorluğunu tekrar ele geçirmek için faşizm, Batı Avrupa’da yapayalnız kalan bir komünist devlet, Kraliçe Wilhelmina ile Almanlara karşı eski Kayzer’i kullanarak savaşmak gibi seçenekler ve yollar yer alıyor.
İşgal edilirseniz odak ağacında çeşitli odakların yardımıyla sürgün hükümeti olarak savaşmaya devam edebilir veya hükümetinizi Doğu Hint Adalarına taşıyabilirsiniz. Avrupa’da sanayi güç merkezi olup işgal edildiğinizde her şeyi kaybetme riskini de alabilirsiniz.
Amiral Özellikleri ve Becerileri
Amiraller artık generaller gibi kişisel özelliklere sahip. Ancak generallerden bağımsız olarak amiraller deniz savaşının çeşitli alanlarında daha da uzmanlaşmayı seçebilir. Yine generaller gibi ilk özelliğinizi almak için çeşitli şeyler yapmanız gerekir ve daha sonra her seviye atladıldığınızda yeni özellikler seçebilirsiniz.
Eskiden kullanılan tek beceri seviyesi ise 4 farklı değere ayrıldı: Saldırı, Savunma, Manevra, Koordinasyon. Amiraller seviye atladığında beceri puanları kazanırlar.
Gemi Tasarlayıcısı
Gemileri araştırma ve yükseltme mekaniği neredeyse tamamen değiştirildi. Sabit özelliklere sahip gemiler yerine artık gemi gövdeleri ve modülleri araştıracaksınız. Daha sonra yapmalarını istediğiniz görev için gövde ve modülleri birleştirerek gemiler yaratacaksınız. Ucuz bir konvoy refakatçi gemisinden uçak gemilerine uçaksavar desteği sağlayan hızlı savaş gemilerine kadar her şeyi tasarlayabilirsiniz.
Modüller, ana bataryalardan uçak mancınıklarına radar sistemlerinden mayın döşeme ve temizleme ekipmanlarına kadar her şeyi içerir. Gövdelerde hangi modüllerin yer alabileceği sınırlıdır. Modüller ve gövdeler geniş bir teknoloji ağacında araştırılarak açılır. Ayrıca bunların bir parçası olarak yeni sistemde tasarım ve araştırma konusunda ağır ve hafif kruvazörler veya savaş gemileri ve savaş kruvazörleri arasında bir fark olmayacak.
Daha iyi gemiler daha masraflı olduğu için gemileri olabildiğince erken kullanabilmek amacıyla bazı noktalarda ödün vermek zorunda kalabilirsiniz.
Ayrıca gemi tasarımı hakkında yazdığımız günlükten beri tasarımlarınıza semboller ekleme yeteneği de getirdk. Artık hangi muhrip gemisinin torpidolarla dolu olduğunu ve hangisinin ucuz mayın temizleme gemisi olduğunu kolayca ayırt edebileceksiniz.
Denizcilik Antlaşmaları
Oyunun başlangıcında donanmaları kuvvetli ülkeler Londra ve Washington Denizcilik Antlaşmalarını temsil eden bir ulusal spirit’e sahip. Bu spirit ana muharebe gemilerinin (savaş gemileri, uçak gemileri, kruvazörler) maliyetine ve ana muharebe gemilerinin sayısına bir sınır koyuyor.
Kısıtlamalardan antlaşmadan ayrılarak kurtulabilirsiniz ama ayrıldığınız zaman antlaşmada yer alan ülkeler de daha güçlü gemiler inşa edebilecek. Faşist ülkeler hile de yapabilir, gemilerinin maliyet sınırını arttıran bir bonus alırlar.
Antlaşmada yer almayan bir ülke güçlü bir donanma kurarsa antlaşmaya davet edilebilir. Ayrıca antlaşmada izin verilenden daha çok sayıda ana muharebe gemisine sahip olmak diğer ülkeleri öfkelendirir.
Gemilerin Yeniden Donatılması
Yeni gemi tasarlama sistemini kullanarak eski gemiler daha modern ekipmanlar ile yeniden donatılabilir. Böylece yeni bir gemi inşa etme maliyetinden de kurtulursunuz.
Yeniden donatılma emri verilen gemiler filolarından ayrılıp üretim hattına girerler. Hasar görmüşlerse düzgün bir şekilde yeniden donatılmadan önce tamir edilmeleri gerekir.
Bu mekanik ile kruvazörler ve savaş gemileri uçak gemilerine dönüştürülebilir.
Mayınlar ve Mayın Temizleme
Oyuna deniz mayınları ekledik. Uygun teknolojileri araştırdıktan sonra belirli gemi türlerine mayın döşeme ve temizleme ekipmanı ekleyebilirsiniz. Aynı modülden birden fazla koymanız mayın döşeme veya temizleme hızını arttırır.
Mayınlar deniz bölgelerine döşenir, her taraf bir bölgeye en fazla 1000 mayın döşeyebilir. Mayınların olduğu bölgelerde gemiler yavaşlar ve küçük gemiler için ölümcül olabilecek kadar fazla hasar görme riskiyle karşılaşırlar.
Denetimli Ülkeler
Sadece demokrasilerin kullanabileceği bir otonomi seviyesidir. Barış antlaşmalarında ülkeleri kukla yaparken seçenek olarak sunulur. Denetimli ülkede herhangi bir kaynak gönderimi olmaz. Ülke, efendisinin paktına girer ve ideolojisini benimser. Bu ideoloji değiştirilemez. Ayrıca diğer tüm ideolojilerin etkisini azaltmak için benimsedikleri ideolojiye karşı yüksek bir kayma yaşarlar. Bunun yanında otonomi kaymasına sahiptir, zamanla özgür olup pakttan çıkabilirler.
Sürgündeki Hükümetler
Man the Guns ile birlikte pakt liderleri artık sürgün hükümetlerine ev sahipliği yapabilecek. Tarihte, Mihver güçleri tarafından işgal edilen ülkeler (Fransa, Yunanistan, Norveç, Hollanda, Çekler vs.) küçük birliklerden oluşan sürgün kuvvetlerine sahipti. Sürgündeki askerler sadece orduda değil hava ve deniz kuvvetlerinde de yer aldı. Bu ülkelerin belki de en ünlüsü ise Polonya’ydı. 250.000 askere ulaşan sayılarıyla Fransa’da, Norveç’te, Kuzey Afrika’da, Normandiya’da ve Kuzey Avrupa’da görev almıştı, Polonyalı pilotlar da Britanya Savaşı’nda kendilerini kanıtlamıştı.
Bu özelliğin ana amacı demokrasileri güçlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda demokrasiler sürgünde yaşadıkları ülkede varlıklarını sürdürüp kendilerini misafir eden ülkeye yardım edebilecek. Her sürgündeki hükümetin belli bir meşruiyet değeri var. Dünyadaki hükümetler tarafından ne kadar meşru görüldüklerini temsil eder. Meşruiyet ne kadar fazlaysa o kadar fazla avantaja sahip olurlar.
Sürgünde oynamak da mümkün. Kendinizi sınırladığınız bir özellik olduğu için multiplayer’larda daha popüler olacağını tahmin ediyoruz. Zorlukları seviyorsanız kendi başınıza oynarken de denemek isteyebilirsiniz. Bazı sürgün hükümetlerinin hiç toprağı olmaması nedeniyle askerlerinizi silahlandırmak için misafir olduğunuz ülkeden “lend-lease (ödünç verme-kiralama)” yoluyla ekipman almanız gerekecek. Toprağınız olmadığı zaman meşruiyet seviyenize göre belli sayıda insan gücü alacaksınız. Sürgündeki hükümetler meşruiyetlerine ülke ekranından bakabilir.
Amfibi Araçlar
Tankların ve mekanize araçların amfibi versiyonlarını araştırabileceksiniz. Özel kuvvetler limitinize dahildirler. Normal denizci piyadelerine benzer amfibi saldırı değerlerine sahiptirler, diğer değerleri ise amfibi olmayan versiyonuna benzerdir. Amfibi olmayan versiyonlarından daha maliyetlidirler ve daha çok yakıt tüketirler. Bu nedenle genel amaç için kullanılmaları yerine ağır savunulan kıyıları ele geçirmek için kullanılmaları daha iyi olur.
Yanaşma İzni
Bir ülkenin limanlarına yanaşma izni isteyebileceğiniz yeni bir diplomatik seçenek. Askeri geçişin daha kısıtlı versiyonu gibi, sadece gemilerinize o ülkenin limanlarına yanaşma izni veriyor. Hasar almış gemiler başka bir ülkede tamir ediliyorsa tamir masrafını gemiyi konuk eden ülke karşılar.
Deniz Bölgesi Erişimi
Artık deniz bölgelerini kısıtlı veya yasaklanmış olarak ayarlayabilirsiniz. Gemiler denizde hareket ederken veya konvoy rotaları planlanırken yol bulma sistemi kısıtlı bölgelerden geçmemeye çalışacak ancak gidilecek yere ulaşmanın tek yolu kısıtlı bölgeden geçiyor ise orayı kullanacak. Yasaklı bölgelerden ise hiçbir zaman geçmeyecek.
Yurtdışı Sefer Kuvveti İstemek
Müttefikler birçok ülkeden oluştuğu için koordineli hareket etmeleri zor olabiliyor. Bu nedenle Man the Guns ile kuvvetlerinizi düzenlerken çeşitli ülkelerden yurtdışı sefer kuvvetleri isteme özelliği ekleniyor.
Askeriniz olmasa bile yapay zekadan onun askerlerini bir bölgede kontrol etme isteği gönderebilirsiniz.
Pakt Liderliğinin Değişebilmesi
Pakt liderleri artık değiştirilebiliyor. Mevcut pakt liderinden hem askeri hem de ekonomik olarak oldukça güçlü olan bir devlet 200 politik güç karşılığı paktın kontrolünü ele geçirebilir.
Filonun Gururu
Bir ana muharebe gemisini “Filonun Gururu (Pride of the Fleet)” olarak atayabilirsiniz. Filonun Gururu size %5 savaş desteği verir, geminin kritik hasar alma olasılığını %50 düşürür ve gemi daha hızlı tecrübe kazanır. Filonun Gururu’nu kaybetmek ise geçici olarak savaş desteğini azaltır.
Çoğu ülke Filonun Gururu olarak atanmış bir gemi ile başlıyor. Farklı bir gemiyi atamak için politik güç harcamanız gerekir.
Yakıt
Yakıt, motoru olan neredeyse her şeyde kullanılan yeni bir kaynak. Bunun hakkında iki günlüğümüz var, ilkine ve yakın zamanda çıkan ikincisine göz atmanızı öneririm.
Yakıt özel depolama binalarında depolanabilir ve uçaklarınızı, gemilerinizi, tanklarınızı ve kamyonlarınızı etkili bir şekilde hareket ettirebilmek için gereklidir. Yakıt petrolden veya sentetik rafinerilerden üretilir.
Yakıtın eklenmesiyle birlikte motorize toplar,uçaksavarlar ve tanksavarlar ekledik.
Man the Guns sahiplerinin bir süre yakıtı öğrenmesi gerekecek. Daha önce kullanılan üretim sıraları değişecek. Ayrıca yapay zekanın durumla baş edebilmesi için onu da biraz geliştirdik. Ekranın yukarısında yer alan bilgi çubuğu başlangıçta öğrenmenize yardım edebilir:
Yeni Deniz Savaşları
Denizdeki muharebe sistemi tamamen değiştirildi.
Savaş alanı menzillere ve rollere ayrıldı, böylece hepsinin etkisini daha iyi yansıtabiliyoruz. Refakatçi gemi oranı ve pozisyon almanın artık gerçek değerleri var ve filonuzun ne tür ateş gücüne sahip olduğunu da kolayca görebiliyorsunuz. Ayrıca muharebe başlamadan önce karşı tarafı tespit etme aşamasından geçilmesi gerekiyor. Denizaltıları üzerinde de oldukça çalıştık ve Hearts of Iron oyunlarındaki en iyi denizaltıları yaptığımızı düşünüyorum.
Görev Kuvvetleri ve Yeni Arayüz
Filolar artık amiraller tarafından kontrol edilen küçük görev kuvvetlerine ayrıldı. Arayüzünü kara savaşlarına olabildiğince benzetmeye çalıştık. Kuvvetlerinizi daha iyi takip edebilmeniz için de deniz cepheleri (theater) ekledik.
Görev kuvvetlerinin düzenini kaydedebilirsiniz, böylece kayıplarınızı otomatik olarak yeniden üretebilirsiniz. Gemi tasarımlarınıza semboller koyabileceğiniz için tasarımların karışmamasını da sağlayabilirsiniz.
Yeni Deniz Görevleri
Deniz savaşlarının değişimi ve yakıtın eklenmesiyle deniz görevlerinde de değişiklikler yaptık.
Ara ve Yoket (Search and Destroy) görevi “Vurucu Kuvvet” ile değiştirildi. Bu görev emrini verdiğinizde ilgili görev kuvveti atadığınız bölgeye yakın bir deniz üssüne giderek sorumlu olduğu bölgelerde düşmanın tespit edilmesini bekler. Böylece ateş gücüne sahip büyük gemiler her zaman denizde olmadığı için fazla yakıt harcamazsınız.
Uzun zamandır istenilen görevlerden biri de İstila Destek görevi. Bu görev emrini verdiğini görev kuvveti istila konvoyuna refakat eder ve deniz çıkartması başladığında ateş desteği verir.
Mayın Mücadelesi emri ile de mayın döşeyebilir veya temizleyebilirsiniz. Teknolojinizi geliştirdiğinizde uçaklara da bu emri verebilirsiniz fakat uçaklar gemiler kadar etkili olmayacak.
Deniz ve Hava Talimleri
Artık gemilerinize ve uçaklarınıza talim yaptırabileceksiniz. Talim yapmak yakıt harcar ve kazalara sebep olabilir ama barış zamanında tasarım değişiklikleri yapmak ve doktrin araştırmasını hızlandırmak için gerekli tecrübeyi kazanmanızı sağlar.
Yeni Gemi Üretimi ve İsimleri
Gemi üretimini tarihle daha uygun olması için değiştirdik. Artık ana muharebe gemilerinin üretimine en fazla 5 tersane ve diğer gemilere en fazla 10 tersane atanabilirken konvoy üretiminde herhangi bir limit yok.
Bununla birlikte artık üretim sırasında olan gemilere isim verebileceksiniz.
Yeni Gemi Tamiri
Gemiler artık masrafsız tamir edilmiyor. Artık tamir edilebilmeleri için tersane atamanız gerekli. Hasar alan gemiler tamir için en yakın deniz üssüne gider. Deniz üssündeki gemilerin tamirine atanabilecek tersane sayısı deniz üssünün seviyesine bağlıdır. Bir deniz üssünde çok fazla gemi bulunuyorsa gemilere diğer deniz üslerine gitmesini emredebilirsiniz.
Gemileri tamir etmek için kaynak harcamazsınız.
Deniz Arazisi
Artık deniz bölgeleri birbiriyle aynı değil. Coğrafyasına göre her deniz bölgesinin farklı arazisi var. Bu araziler ise Derin Okyanus, Sığ Deniz, Fiyortlar ve Takım Adalar, Normal Okyanus. Hepsinin farklı gemi türlerine farklı etkileri var.
Araziler dışında belirli deniz bölgelerinde geçici etkiler de olabilir, Arktik sularda buzullar veya tropik sularda köpekbalıkları gibi.
Tecrübe ile Teknoloji Araştırmasını Hızlandırmak
Artık bazı teknolojilerde tecrübe harcayarak araştırılmalarını hızlandırmak mümkün. Tüm doktrin araştırmalarında 100 tecrübe harcayarak %100 araştırma hızı bonusu alabilirsiniz (yani araştırma süreniz yarıya iner). Buna karşılık doktrin araştırma süresi arttırıldı. Böylece savaşa erken giren ve sıkı bir şekilde savaşan ülkeler doktrin araştırmasında avantajlı olacak.
Yağma Etkisi
Yağma yapmayı daha etkili ve daha az görmezden gelinebilecek bir hale getirmek için yağmanın savaş desteğini azaltmasını sağladık. Artık ne kadar çok konvoy depolarsanız depolayın konvoy rotalarınızı korumanız gerekiyor.
Harita Üzerinde Kararlar
Birleşik Krallık için Kara Gömlekliler Yürüyüşü kararları yaratmak uzun karar listelerinin ne kadar kötü olduğu fark etmemizi sağladı. Ek olarak, çoğu zaman kararın nerede etkili olduğunu umursarsınız. Kararları haritaya taşıyarak bunu çözdük. Hem kararlar listesi daha az karışık hem de nerede etkili olduğunu kolayca görebiliyorsunuz.
İptal Edilebilen Odaklar
Yanlışlıkla bir odak seçmenin ne kadar sinir bozucu olduğunu hepimiz biliyoruz. Bu nedenle odakları iptal edilebilir yaptık. İptal ettiğiniz zaman odakta yaptığınız ilerleme en fazla 10 gün olacak şekilde kaydedilir. Yani bir odakta 10 günden fazla ilerledikten sonra iptal ederseniz daha sonra seçtiğinizde tamamlama süresi 10 gün daha az olur.
Oynanış Kuralları
Oynayışınızı özelleştirmek ve multiplayer düzenlemeyi daha kolay hale getirmek için çok sayıda seçenek ekledik. Kural dediğimiz bu seçenekler ile bazı mekaniklerin nasıl çalıştığını değiştirebilir veya o mekaniği doğrudan engelleyebilirsiniz. Örneğin savaş hedefi yaratmayı belirli bir küresel gerilim seviyesi geçildiğinde yapılabilir hale getirebilirsiniz, tahkimat (fort) seviyesini sınırlandırabilirsiniz, paraşütçülerin kullanıp kullanılmayacağını ayarlayabilirsiniz.
Bu sistem ile yapay zeka ülkelerinin hangi yolu seçeceklerini de ayarlayabilirsiniz (Almanya’nın Kayzer’i geri getirmesi vb).
Harita Modları
Bazı yeni harita modları ekleyip, EU4 gibi hangilerine hızlıca ulaşabildiğinizi ayarlayabilmenizi sağlıyoruz.
Başarımlar
Yeni odak ağaçlarına ve yeni mekaniklere odaklanan 21 yeni başarım eklendi. Ayrıca Battlecry ve Awake and Angry başarımlarında artık Avrupa anklavlarını almak gerekli olmayacak.
Yeni Ülkeler
70 yeni serbest bırakılabilen ülke ekledik. İngiliz odak ağacındaki kolonilerden çekilme kararı için bunu yapmak gerekliydi. Daha sonra sadece İngiliz kolonileriyle kalmayıp daha da fazla ülke ekleyelim dedik.
Yeni ülkeler ile uygun olması için haritada da değişiklikler yapıldı. 20 yeni eyalet ve 10 yeni şehir eklendi. Birçok sınır değişikliği de yapıldı. Bunların yanında her serbest bırakılabilen ülkenin bir başkente sahip olabilmesi için birçok zafer puanı eklendi ve Yunanistan, Türkiye, Portekiz, Meksika, Polonya, Çekoslavakya, Rusya’nın Avrupa kısmı, İspanya, Fransa, ABD, Almanya, İtalya, Çin ve Siberya bölgelerinde zafer puanı değişiklikleri yapıldı.
- Kazakistan
- Özbekistan
- Tacikistan
- Kırgızistan
- Türkmenistan
- Bangladeş
- Sri Lanka
- Burma
- Papua Yeni Gine
- Maldivler
- Fiji
- Kuveyt
- Katar
- Birleşik Arap Emirlikleri
- Kıbrıs
- Belize
- Jamaika
- Bahamalar
- Porto Riko
- Guadeloupe
- Trinidad Tobago
- Guyana
- Surinam
- Curaçao
- İngiliz Antiller
- Fransız Guyanası
- Fas
- Cezayir
- Tunus
- Sudan
- Eritre
- Djibouti
- Somali
- Uganda
- Rwanda
- Burundi
- Tanzanya
- Malawi
- Zambiya
- Kongo Cumhuriyeti
- Gabon
- Ekvator Ginesi
- Kamerun
- Orta Afrika Cumhuriyeti
- Çad
- Nijerya
- Nijer
- Dahomey
- Togo
- Upper Volta (Burkina Faso)
- Gana
- Fildişi Sahili
- Mali
- Sierra Leono
- Gine
- Gine-Bissau
- Senegal
- Gambiya
- Moritanya
- Namibya
- Batı Sahra (Sahra Arap Demokratik Cumhuriyeti)
- Malta
- Moldova
- İskoçya
- Galler
- Kuzey İrlanda
- Slovenya
- Bosna
- Makedonya
Modeller ve Çizimler
Birçok yeni gemi ve birlik modeli eklendi. Bunun yanında yeni 2D çizimler (portre vs) de yer alıyor.
Müzik
Man the Guns ile 4 yeni şarkı geliyor:
- Amerika ve İngiltere için uygun, neşeli bir genel Demokratik şarkı.
- Sovyet propagandalarından ve halk müziklerinden esinlenen bir Komünist Amerika şarkısı. En favorilerimden biri.
- Hüzünlü bir askeri hava, güney nostaljisi ve Amerikan ezgileri arasında gidip gelen bir Konfedere Amerika şarkısı.
- Daha karanlık ve uğursuz bir havaya sahip genel Demokratik şarkı. Baskı altındaki bir ülke veya kötülüğü seçen İngiliz monarşisi için uygun gibi.
Hepsi bu kadar. Man the Guns gelecek denize inip yelken açacak. Çarşamba günü yama notlarını yayınlayacağız, sonraki gün yani perşembe ise Man the Guns çıkacak.